Rekreációs közelítések magam felé

Élet a Schwartzer - szanatóriumban

Élet a Schwartzer - szanatóriumban

Sevdah - A bosnyák néplélek hangja - Ritmus és Hang Blog

2023. október 15. - retibenedek

"Van a Balkánon egy ország, amiről sokáig voltaképpen semmit nem tudtam. Soha nem jártam arra korábban, csak a neve volt ismerős, de pont annyira, mint bármely más országnak, amit hall az ember élete során. Nem tudtam semmit a történetéről, a kultúrájáról. Még talán azt sem, hogy egy külön ország. És ahogy az ember nem lát semmit előre az életben, úgy nem láttam én sem, hogy az életem egy pontján kitüntetett helyet fog magának igényelni a lelkemben, és jelenállás szerint köszöni szépen, jól van, a letelepedési kérelmét is benyújtotta nálam. Ez az ország Bosznia. Amitől pedig berúgta nálam az ajtót az pedig nem más, mint a zenéje, azon belül is a Sevdah."

zaim.jpg

Az alábbi négy részes cikk-sorozat a Ritmus és Hang blogon jelent meg 2023 augusztusában és szeptemberében.

1. rész  - Što je sevdah?

2. rész - A sevdalinka születése

3. rész  - A monarchizát sevdah és a jugoszláv kafanizálódás

4. rész  - Radio Yugoslav és az Aranykor

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://schwartzerija.blog.hu/api/trackback/id/tr4918235475
süti beállítások módosítása